[O1] Proszę o analizę logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • german81
    L&K
    • 2010
    • 1414
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #76
    najpierw przydał by sie zajac tym zeby silnik normalnie odapalał wiec zacznij od sprawdzenia czujnika połorzenia wału g28 i czujnika połorzenia wałka rozrzadu g40 i instalaci tych dwóch czujnków . naj lepiej jak bedziesz kontynułował swój temat.
    diagnostyka vag 602-614-253

    Komentarz

    • Hiv
      Rider
      • 2011
      • 311

      #77
      Ok.
      Gdzie szukać tych czujników w BKD?
      Coś tam potrafię zrobić w aucie samemu ale nie wiem gdzie ich szukać
      O2 skradziona - szukam nowej

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #78
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • Hidd3n
          Drive
          • 2010
          • 45

          #79
          Witam,
          potrzebuje Waszej pomocy w rozpoznaniu przyczyny błędu mojej O1.
          poniżej logi statyczne oraz dynamiczne.
          Logi z 19.06 są z przed wymiany oleju i filtrów a z 22.06 juz po - o dziwo jest różnica...
          Opis problemu:
          pojawił sie błąd na kompie:
          Kod:
          VAG-COM Version: Release 409.1-S
          
          Control Module Part Number: 038 906 012 HA
          
            Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  4922
          
                     Software Coding: 00002
          
                      Work Shop Code: WSC 73430
          
                     Additional Info: TMBDG41U468839861     SKZ7Z0E3009061
          
          1 Fault Found:
          
          17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
          
                  P1248 - 35-10 - - - Intermittent
          
          ---------------------------------------------------------------------------
          Niestety po wykasowaniu, błąd powraca.
          Auto jeździ normalnie, normlanie zapala, nie dławi się w górnych partach obrotowych w zasadzie nie "czuć" objawów ale jednak coś jest nie tak.
          Na pierwszy rzut oka widać, ze kąt wtrysku jest zbyt wysoki bo przed wymianą oleju (Motul) i filtrów (Mann) był na poziomie 74-75 a teraz około 100 więc się pogarsza ;(
          Rozrząd był wymieniany przy 90kkm a teraz mam 162kkm więc jeszcze troche.
          Czy regulacją kąta rozwiąże sprawe czy jeszcze widzicie w logach coś niepokojącego ?
          Bedę wdzięczny za sprawdzenie

          Log (13 - 004,004)
          Log (12 - 000,001,003,000,001,003)
          Log (11 - 013)
          Log (10 - 003,010)
          Log (9 - 000,000,000,000)
          Log (8 - 001)
          Log (7 - 003,008,011)
          Log (6 - 004,007,004,007)
          Log (5 - 003,011,003,011)
          Log (3 - 011)
          Log (4 - 003,003)

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #80
            Regulacja statycznego kąta wtrysku rozwiąze sprawe.
            Po za tym ze jest troche syfu w sprezarce wszystko OK.

            Logi zamieszczone bardzo chaotycznie.

            Pozdrawiam
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • Hidd3n
              Drive
              • 2010
              • 45

              #81
              Zamieszczone przez przemik
              Regulacja statycznego kąta wtrysku rozwiąze sprawe.
              Po za tym ze jest troche syfu w sprezarce wszystko OK.

              Logi zamieszczone bardzo chaotycznie.

              Pozdrawiam
              przemik jeżeli możesz w dwóch zdaniach wyjaśnić co masz konkretnie na myśli "troche syfu" co mogę z tym zrobić ?
              Jak rozumiem regulacja kąta wtrysku poprzez poluzowanie śrub pompy i delikatna regulacja z vagiem w ręku ?
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #82
                Zamieszczone przez Hidd3n
                Jak rozumiem regulacja kąta wtrysku poprzez poluzowanie śrub pompy i delikatna regulacja z vagiem w ręku
                Tak jest trzeba mechnicznie wyregulowac kąt wtrysku.

                Zamieszczone przez Hidd3n
                co masz konkretnie na myśli "troche syfu" co mogę z tym zrobić
                W kierownicach VTG nagrmadziło się troche sadzy... poki co oprocz dynamicznej jazdy lub przegonienia auta po autostradzie z predkoscią bliskiej Vmax... nic nie nalezy z tym robic.
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • lukas_jg
                  Rider
                  • 2012
                  • 600
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #83
                  przemik, jaka jest prędkość Vmax i ile czasu trzeba tak jechać ?
                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #84
                    160 - 170 km/h.... i najlepiej podczas tego masowac pedał gazu... czyli odpuszczac go i znow ognia... wtedy kierownice VTG wykonują mniej wiecej taki ruch...

                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                    powodujac odrywanie się sadzy i wszelkiego syfu, a ze cisnienie i EGT jest spore wszystko wylatuje przez wydech w niebyt...

                    To tak w najwiekszym skrocie.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • smolar
                      Classic
                      • 2011
                      • 6

                      #85
                      Witam,

                      Pojawiające się od dłuższego czasu notlauf'y, zmusiły mnie do zakupu kabelka i przeprowadzenia logów.

                      Błędy:
                      17965- Charge Pressure Control: Positive Deviation
                      P1557 – 35- 10 --- Intermittent
                      17563 – Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
                      P1155 –35-10 --- Intermittent
                      17664 – Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
                      P1256 –35-10 --- Intermittent

                      Logi:
                      Log (0 - 003,008,011)
                      Log (1 - 011)
                      Log (2 - 010,011)

                      Logi troche przeciągnięte, bo mój 10 letni syn chyba troche zestresowany był prędkością i miał kłopot wdusić "stop"

                      Poproszę o pomoc w diagnozie. Silnik ASV.
                      Oczywiście o konieczności wymiany czujnika temp wiem, ale myśle że problem notlaufu nie ma z G62 związku.

                      Pozdrawiam.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #86
                        Przeładowania nie widac... przynajmniej nie takiego ktore powodowałoby tryb awaryjny.
                        Zacznij od skasowania błędow.
                        I ponownie wykonaj... 011, 010 i 008 i 001... ale kazdą grupe oddzielnie.
                        Potem znow odczytaj błedy.
                        Pytanie wyciagające.... kiedy zmieniałes filtr powietrza ?
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • smolar
                          Classic
                          • 2011
                          • 6

                          #87
                          Witam,

                          Wykasowałem i zrobiłem logi:

                          Log (0 - 011)
                          Log (1 - 001)
                          Log (2 - 008)
                          Log (3 - 010)

                          Filtr powietrza wymieniowy tydzień temu.
                          Zauważyłem że po ruszeniu na kolejnych biegach z butem w podłodze, nigdy nie wejdzie w tryb awaryjny.
                          Przyśpieszając jednak stopniowo, np. na 5 biegu, wejdzie w awaryjny najczęściej przy 2200 obr./min
                          Podczas logowania też złapał notlauf z błądem 17965, ale wykasowałem i dalej logowaliśmy.

                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #88
                            Własciwie to ten samochód ma dwa problemy.

                            1. Szwankująca regulacja cisnienia doładowania - z powodu zasyfionych sadzą łopatek VTG... jak widac, co sam potwierdziles dynamiczna jazda powoduje ze sprezarka samo-oczyszcza się.
                            2. Przeplywomierz - ktory tnie dawke praktycznie w calym zakresie wysokich obrotów i to pomimo podwyzszonego cisnienia w dolocie.

                            Jesli notlaufy staną się nie do zniesienia... trzeba bedzie wymontowac sprezarke i wyczyscic.
                            Przeplywomierz pewnie się bedzie lepiej zachowywal jak sie zrobi chlodniej - ale cudów bym sie nie spodziewał.
                            Mozna by sprobowac podmienic od kogos i powtorzyc logi.

                            Pozdrawiam
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • smolar
                              Classic
                              • 2011
                              • 6

                              #89
                              Wielkie dzieki za diagnoze.

                              Czy przepływomierz można jakoś ratować, czy tylko kupno nowego wchodzi w gre.

                              Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #90
                                Spróbuj przeczyscic... jest na forach sporo opisów jak to zrobic... po zabiegu powtorz logi...
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • Torreto
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 85

                                  #91
                                  Moje logi zostaly troche w tyle, wiec wrzucam tu link zeby nie pisac nowego tematu

                                  Komentarz

                                  • Dura
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 20

                                    #92
                                    Żeby nie zakladac nowego tematu, podepnę się tutaj. Czy ktoś mogł by rzucić okiem na logi ? czy cos widać na nich niepokojącego ? http://vaglog.rtnet.pl/wislakazory_91205.html

                                    Komentarz

                                    • german81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1414
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #93
                                      przepływka do wymiany i powtórz po wymianie logi
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #94
                                        Zamieszczone przez german81
                                        przepływka do wymiany i powtórz po wymianie logi
                                        E tam... przepływomierz niech na razie zostawi w spokoju.

                                        Dura
                                        Doprowadz cisnienie doładowania do porzadku... bo lezy na obie łopatki.
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        • Dura
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 20

                                          #95
                                          Zamieszczone przez przemik
                                          Dura
                                          Doprowadz cisnienie doładowania do porzadku... bo lezy na obie łopatki.
                                          dzieki za podpowiedz, tylko od czego zacząć ?

                                          Komentarz

                                          • german81
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1414
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #96
                                            przemik co chcesz jeszcze zrobic z doładowaniem zobacz ze WG jest zakniety na maxa a przepływka zledwoscia dochodzi do 500mg .Dura jak nie boisz sie kupowac przepływke to wsadz diode zamiast przepływki na prube koszt 10 pln
                                            diagnostyka vag 602-614-253

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #97
                                              Zamieszczone przez german81
                                              przemik co chcesz jeszcze zrobic z doładowaniem zobacz ze WG jest zakniety na maxa a przepływka zledwoscia dochodzi do 500mg
                                              Nigdzie nie napisałem ze LMM jest OK.... ale jak nie ma doładowania... to ciezko stwierdzic jak zachowuje sie przeplywomierz.

                                              Dura
                                              Podmien N75 i powtorz logi dynamiczne.... nalezy tez sprawdzic czy zawór upustowy zamyka się się do konca.
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • Dura
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 20

                                                #98
                                                po dłuższej nieobecnosci wrzucam ponowne logi po wymianie przepływomierza. Zaworu N75 jeszcze nie ruszalem, narazie znalazlem dziure w wężyku wychodzacym z N75 i go wymieniłem

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #99
                                                  Dziura w dolocie jak stodoła.... sprawdz łacznik miedzy rurą dolotową a kolektorem ssącym....
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  • Dura
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 20

                                                    czyli tą karbowaną plastikową rurę od filtra powietrza?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...